• Międzyszkolny Konkurs Wiedzy o Słupsku i Regionie

          • Miło nam poinformować, że 10 listopada 2022r. w sali konferencyjnej UM w Słupsku odbył się Międzyszkolny Konkurs Wiedzy o Słupsku i Regionie pod honorowym Patronatem Prezydenta Miasta Słupska.

            Do niełatwego współzawodnictwa przystąpiło dziewięć szkół podstawowych. Uczniowie rozwiązywali test, w którym rozpoznawali zabytki i pomniki, wymieniali ich twórców oraz daty powstania. Musieli wykazać się też znajomością aktualnych i historycznych postaci oraz wydarzeń kulturalnych w naszym mieście i regionie.

            Po zaciętej rywalizacji I miejsce zdobyła Szkoła Podstawowa nr 8, II miejsce - Szkoła Podstawowa nr 3, III miejsce - Szkoła Podstawowa nr 9, zaś „Mistrzem Wiedzy o Słupsku i Regionie” okazała się reprezentantka Szkoły Podstawowej nr 3.

            Wszystkim uczestnikom dziękujemy za udział, a zwycięzcom gratulujemy!

            Organizatorzy

          • Wojewódzki Konkurs Języka Angielskiego

          • Miło nam poinformować, że do rejonowego etapu Wojewódzkiego Konkursu Języka Angielskiego dla uczniów szkół podstawowych organizowanego przez Kuratorium Oświaty w Gdańsku, zakwalifikowało się 3 uczniów naszej szkoły:

            - Nikola Konieczna, kl. 8b,
            - Kosma Frelichowski, kl. 8d,
            - Natalia Gierke, kl. 8d.

            Z niecierpliwością czekamy na kolejne sukcesy!

        • Zwycięskie stworki.
          • Pyszne i zdrowe stworki

          • Wraz z nadejściem jesieni, w naszej szkole rozstrzygnięto kolorowe, a przy tym pyszne i zdrowe eliminacje, wpłynęły bowiem do nas zdjęcia stworków „wyczarowanych” przez uczniów klas 1-3. Pojawiło się mnóstwo cudaków wykonanych z marchewek, ziemniaków, ananasów, pomidorów, ogórków, cukinii oraz wielu innych owoców i warzyw.

            Szkolny Konkurs Zdrowotny „Warzywno - owocowy stworek” przebiegał dwuetapowo. Stworki, które dzielnie przeszły eliminacje klasowe, brały udział w zmaganiach szkolnych. Organizatorkami tego „smacznego” konkursu były: p. Joanna Holak-Sosińska, p. Dorota Laskowska. Kreatywność uczestników konkursu zasłużyła na wielkie uznanie.

            Wystawę, przyciągającą widzów jak magnes, można obejrzeć na zdjęciach. Aż trudno oprzeć się barwom i takiej ilości witamin w jednym miejscu. Autorom prac życzymy smacznego i zachęcamy wszystkich do udziału w kolejnej edycji!

            Laureaci konkursu: Hanna Bakinowska, Kinga Czychewicz, Krzysztof Bembenek, Kinga Jaros, Lena Bury, Jan Domaros, Stanisław Domaros, Lena Brzezińska, Jakub Wróbel, Antoni Paprocki.

        • Uczniowie w sali komputerowej budują i programują robota.
          • Robotyka i programowanie z Lego Education

          • Na zajęciach koła informatycznego uczniowie klas starszych rozpoczęli naukę robotyki i programowania z zestawem klocków LEGO® Education SPIKE Prime. Kolorowe klocki, silniki i czujniki, programowalny element HUB z kilkoma portami oraz język programowania oparty na Scratch umożliwiają konstruowanie i programowanie różnorodnych modeli, kształcą kreatywność i umiejętności niezbędne w XXI wieku.

            Korzystając z instrukcji i własnych pomysłów uczniowie budowali „Tancerza Breakdance”. Następnie musieli zaprogramować go tak, aby jego ruchy były zsynchronizowane ze światłem i rytmem odtwarzanych dźwięków. Dokładnie obserwując robota wprowadzali poprawki do swoich programów. Efektywnie wykorzystywali różne rodzaje danych. Zaprogramowali robota, który poruszał się w regularnych odstępach czasu i odtwarzał muzykę tak, aby zachęcić nas do ruchu. Przypominał o konieczności robienia przerw podczas dłuższego spędzania czasu w pozycji siedzącej.

            Poprzez zabawę z samodzielnie zbudowanymi robotami uczniowie rozwijali umiejętność współpracy, rozwiązywania złożonych problemów. Zestawy LEGO® Education SPIKE Prime zostały zakupione w ramach programu Laboratoria Przyszłości.

        • Gazetka wykonana przez wolontariuszy.
          • Pomagamy zwierzakom przetrwać zimę

          • Szkolny Klub Wolontariusza, LOP, PCK włączyły się w akcję charytatywną „Październik Miesiącem Dobroci dla Zwierząt”. W ramach tej akcji przez cały miesiąc zbierano karmę suchą i mokrą oraz koce dla zwierząt zamieszkujących w Schronisku dla Zwierząt w Słupsku.

            W piątek, 18 października 2022r. odbył się kiermasz słodkości przygotowany przez wolontariuszy i ich opiekunów. Zebrane dary oraz datki zostały przekazane na rzecz słupskiego przytuliska. Za okazane wsparcie wszystkim darczyńcom serdecznie dziękujemy.

        • Znicz na jednym z uporządkowanych grobów.
          • 10-tka Pamięta

          • W sobotę, 22 października 2022r. grupa 32 wolontariuszy z klas 8a, 8b, 8c, 8d,8f,8g 7b, wraz z opiekunami Szkolnego Klubu Wolontariusza kolejny raz porządkowała część słupskiego Starego Cmentarza Komunalnego, w której spoczywają najmłodsi. Na uporządkowanych grobach młodzież zapaliła znicze pamięci.

            Mimo niesprzyjającej pogody nasi wolontariusze wspaniale wywiązali się z powierzonego im zadania dając świadectwo bezinteresownego działania na rzecz drugiego człowieka.

        • Główny hol szkoły - uczniowie słuchają czytanych fragmentów książek.
          • Przerwa na czytanie

          • 25 października 2022r. uczniowie i pracownicy naszej szkoły wzięli udział w III Międzynarodowej edycji VII Ogólnopolskiej akcji bicia rekordu w liczbie osób czytających na przerwie pt. Przerwa na czytanie – bicie rekordu w czytaniu na przerwie. Wydarzenie odbywa się w ramach Międzynarodowego Miesiąca Bibliotek Szkolnych oraz kampanii społecznej Cała Polska czyta dzieciom.

            Czytanie rozpoczęli pan dyrektor Bogdan Leszczuk oraz panie wicedyrektor Beata Pawlak - Hołowienko i Małgorzata Podolak. Następnie uczniowie klas starszych - polscy oraz ukraińscy czytali wszystkim polsko-ukraińskie opowiadanie O pokoju z książki Marka Michalaka pt. "Wolność, pokój i przyjaźń: o tym, co w życiu ważne". Młodsi uczniowie czytali głośno fragmenty swoich ulubionych książek.

            W ubiegłym, 2021 roku, wzięło w niej udział 1867 placówek z Polski i z 14 innych państw - został ustanowiony niewyobrażalny rekord w liczbie osób czytających na przerwie i wyniósł on 377 tysięcy 586 osób.

            Tegoroczne wyniki poznamy 12 grudnia.

        • Klasa 3 d podczas sprawdzania swoich sił w budowaniu z klocków Lego.
          • Klasowe Lego Masters

          • W piątek, 21 października klasa 3d dzięki Programowi Laboratoria Przyszłości z pomocą instrukcji oraz własnej wyobraźni konstruowała wspaniałe budowle z klocków LEGO.

            Dzięki zajęciom uczniowie zaprezentowali swoją kreatywność i stworzyli swoje małe dzieła. To była wspaniała zabawa edukacyjna, która dała dzieciom wiele radości i zadowolenia z wykonanego zadania.

        • Dziewczynki podczas zajęć z robienia mas sensorycznych.
          • Zabawa z ciastoliną

          • Dzieci uczęszczające na świetlicę skorzystały z pracowni kulinarnej oraz sprzętu zakupionego w ramach programu rządowego Laboratoria Przyszłość. Zajęcia poświęcone były doświadczeniom sensorycznym.

            Podczas spotkania Świetliczaki, miały okazję wykonania różnych mas plastycznych, które następnie wykorzystaliśmy w zabawach konstruktorskich. Udało nam się stworzyć ciekawą ciastolinę, której receptura pozwala na wielokrotne ugniatanie z zachowaniem wszelkich właściwości do kilku miesięcy.

        • Uczeń programuje działanie robota.
          • Kodowanie, programowanie i robotyka

          • Od początku roku szkolnego na dodatkowych zajęciach z informatyki uczniowie mają możliwość rozwijania swoich umiejętności i zainteresowań wykorzystując sprzęt zakupiony w ramach programu Laboratoria Przyszłości. Są to zestawy konstrukcyjne klocków i roboty edukacyjne.

            Podczas zabawy klockami LOGO Education uczniowie budują przedmioty zgodnie z instrukcją zamieszczoną na stronie internetowej. Następnie skonstruowany przedmiot podłączają do komputera i  z dostępnych poleceń programują jego działanie np. sprawiają, aby wiatrak obracał się i sterują jego prędkością obrotu, czy też wprawiają w ruch zbudowany pojazd.

            Natomiast praca z robotem edukacyjnym Codey Rocky polega na układaniu poleceń w skrypt, które robot ma wykonać. Język programistyczny oparty jest na znanym uczniom (od klasy czwartej) języku  Scratch. Robot Codey Rocky wyposażony jest w dziesięć programowalnych czujników m. in. czujnik  natężenia światła i dźwięku, czujnik rozpoznawania kolorów, czujnik odległości. Zaś wyświetlacz LED  w robocie pozwala dzieciom zakodować własne animacje i emocje.

            Zadaniem robota jest pomoc w rozwoju kreatywności poprzez wprowadzanie uczniów w świat robotyki i programowania, a nawet sztucznej inteligencji. Dzięki innowacyjnym pomocom dydaktycznym takim jak zestawy konstrukcyjne LEGO i roboty edukacyjne uczniowie poznają nową dziedzinę nauki - robotykę.